StarCraft II na Blizzconie - aktualizacje Battle.net oraz oficjalne mody z DotA na czele

Coroczny Blizzcon to prawdziwe święto wszystkich fanów gier Blizzarda i doskonała okazja do ujawniania nowych informacji, w tym i na temat przyszłości StarCrafta II.

Przede wszystkim uspokojono fanów obawiających się, że teraz cała uwaga studia skupia się jedynie na StarCraft II: Heart of the Swarm. W rzeczywistości Blizzard ma bardzo ambitne plany względem wypuszczonego już Wings of Liberty. Chris Sagaty (kierownik produkcji) oraz zarzadzający rozwojem Battle.net Greg Canessa obiecali, że w najbliższej przyszłości wprowadzone zostaną nowe ligi rozgrywek multiplayer - Master and Grand Master (Mistrzowska i Arcymistrzowska). Ponadto, w ciągu najbliższych dwóch miesięcy ruszą kanały rozmów, a w przyszłym roku pojawi się możliwość oglądania powtórek wspólnie z innymi osobami.

Wiele już napisano o możliwościach, jakie stwarza edytor do StarCrafta II. Teraz Blizzard zamierza własnoręcznie udowodnić jak potężne są dołączone do gry narzędzia. Okazuje się, że studio pracuje wewnętrznie nad czterema modami, które kompletnie wywracają do góry nogami mechanizmy rozgrywki. Jednym z nich będzie tzw. Blizzard DotA. W nim na rozległych arenach pojedynki toczyć będą bohaterowie ze wszystkich trzech światów stworzonych przez to studio, czyli nie tylko z uniwersum StarCrafta, ale również Warcrafta oraz Diablo. Warto przypomnieć, że oryginalna DotA to mod do Warcrafta III, który na dobrą sprawę zapoczątkował nowy gatunek gier. Powstało już wiele komercyjnych tytułów bazujących na tym pomyśle, a niedawno ogłoszono, że Valve Software pracuje nad DOTA 2 i projektem tym zarządza IceFrog, czyli osoba, która przez kilka ostatnich lat zajmowała się aktualizowaniem oraz rozbudową moda. Blizzard i Valve to dwaj giganci rynku gier pecetowych, dlatego rywalizacja między nimi zapowiada się wyjątkowo ciekawie.

Nowa DotA to jednak nie jedyny oficjalny mod, nad którym pracuje studio. Poza nim tworzony jest StarJewelled, czyli adaptacja szalenie popularnej casualowej gry Bejewelled. Trzeci projekt to Aiur Chef, w którym wcielamy się w kucharza i naszym zadaniem jest pozyskanie odpowiednich składników, a potem przyrządzenie najlepszej możliwej potrawy. Całość opiera się na rywalizacji z innymi graczami. Ostatnim modem jest wzorowany na gatunku Tower defense Left 2 Die, w którym musimy przetrwać ataki kolejnych fal wrogów. Polecamy zapoznanie się z galerią screenów z każdej z tych modyfikacji:

Oficjalne mody do StarCrafta IIgaleria obrazków.

Warto dodać, że zarówno mody, jak i wszystkie wspomniane wcześniej aktualizację będą darmowe.

Oczywiście, choć Blizzard nie zapomina o Wings of Liberty to na imprezie nie mogło również zabraknąć informacji na temat kolejnej odsłony serii. Na początek mamy złą wiadomość - StarCraft II: Heart of the Swarm najprawdopodobniej nie ukaże się wcześniej niż w 2012 roku. Twórcy zapewnili natomiast, że nie zapomnieli o tajemniczej postaci Samira Durana, co sugeruje, że może on pojawić się w fabule kolejnej części.

Na otarcie łez Blizzard zaoferował zgromadzonym fanom pierwsze artworki z Heart of the Swarm. Zapewne już wkrótce zostaną one udostępnione szerszej publiczności, jednak do tego czasu warto zerknąć na ich fotki udostępnione przez serwis IGN:

StarCraft II: Heart of the Swarm - pierwsze artworki

Co ciekawe, twórcy zdradzili, że nie wiedzą jak dokładnie wyglądać będzie finał całej opowieści. Fabuła cały czas podlega zmianom, choć w głowie scenarzystów istnieje oczywiście ogólny zarys tego jak ma się to wszystko skończyć.

Źródło:
Wiktor "Adrian Werner" Ziółkowski - GRY-OnLine


Klemens
2010-10-24 16:39:19